Tunstall deelt inzichten en innovaties op de Digitale Health & Wellness-top - Tunstall
21 Mar
Terug naar innovatie overzicht
Tunstall deelt inzichten en innovaties op de Digitale Health & Wellness-top Geplaatst in Slimme en veilige zorg

Martin Jeffries, Tunstall CMO, onthult op het Mobile World Congress in Barcelona het belang van digitale technologie voor de toekomst van gezondheid en zorg

21 maart 2019, 

Martin Jeffries, Chief Marketing Officer van Tunstall Healthcare Group, maakte onlangs deel uit van een panel van experts op het Digital Health & Wellness Summit in het kader van het 4YFN Mobile World Congress (MWC) 2019 op 26 februari in Barcelona. MWC Barcelona is het grootste mobiele evenement ter wereld en biedt de nieuwste innovaties en geavanceerde technologie aan van meer dan 2.400 toonaangevende bedrijven.

Jeffries introduceerde Tunstall's nieuwe modellen van technologie-gebaseerde gezondheidszorg en zorgverlening die wereldwijd worden ingezet om het welzijn van ouderen en mensen met langdurige aandoeningen of handicaps te verbeteren.

“Hij benadrukte de toekomstige kansen die IP-connectiviteit biedt om zelfstandig wonen en de kracht van data voor preventie te ondersteunen: "Het geeft ons de mogelijkheid om de dagelijkse activiteiten van onze geliefden te volgen en ervoor te zorgen dat alles in orde is". Hij voegde hieraan toe: "Het stelt ons in staat om gegevens te verkrijgen, die het mogelijk maakt om te anticiperen op mogelijke bijwerkingen, risico's of problemen en deze te voorspellen voordat ze zich voordoen in het dagelijks leven van de gebruikers.”

Naast de voordelen voor gebruikers, familieleden en verzorgers, zorgt het gebruik van telecare en digitale gezondheidstechnologie voor een efficiënter beheer en minder gebruik van sociale voorzieningen en middelen uit de gezondheidssector. Jeffries citeerde het voorbeeld van de telefonische hulpdienst ‘Barcelona Teleassistance Service’. "In Barcelona is ​​in zeven jaar tijd de verwijzing van ouderen naar woonzorg aanzienlijk verminderd. In 2018 bleven oudere mensen die de telefonische hulpdienst in de stad gebruikten, 2,77 jaar langer in hun eigen huis dan in 2011. Bovendien zijn de opnames in ziekenhuizen en medische centra verminderd, waardoor extra efficiëntie werd gerealiseerd."

Jeffries onderzocht vervolgens de evolutie van telecare-diensten van reactief  reagerend op noodsituaties bij mensen thuis, naar op gegevens gebaseerde voorspelling van ongewenste voorvallen: "Monitoring en tracking via IP-technologie stellen ons in staat de gegevens uitputtend te analyseren en dus te anticiperen op wat er kan gebeuren voordat het gebeurt. Een reactieve service kan proactief worden en vervolgens worden aangepast aan de behoeften van elk persoon, en uiteindelijk een voorspellende service worden".

Jeffries deelde ook de resultaten van de ‘Quest for Quality in Care Homes’, een initiatief in Calderdale (Engeland) dat technologie combineerde met een multidisciplinair team in verzorgingshuizen in de regio: "Het gebruik van Tunstall-technologie in verzorgingshuizen leidde tot een vermindering van 33% van de ziekenhuisopnames in noodgevallen en een besparing van ongeveer 7.000 bed dagen over twee jaar."

Belddyn Rees, vice-president van ECHAlliance, modereerde het panel en andere bijdragers waren Stephen Ranjan (Roche Diabetes Care), Darren Ransley (Infocare) en Francisco Lupiáñez-Villanueva (Open Evidence).

 

Relevante artikelen in dit thema

19 Mar
Slimme en veilige zorg Dienstverlening tijdens onzekere tijden
6 Feb
Slimme en veilige zorg Goede zorg, op de juiste plek, op het juiste moment.
19
Mar

Algemeen

Dienstverlening tijdens onzekere tijden

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte