Veelgestelde vragen - Tunstall
Informatie Veelgestelde vragen

Voor consumenten:

Hoe wordt alarmeringsapparatuur bij mij thuis geïnstalleerd?

Op het moment dat wij de door u volledig ingevulde formulieren hebben ontvangen, neemt één van onze Klantenservice medewerkers contact met u op om de alarmeringsappartuur te plaatsen. Indien u het alarmeringsapparaat zelf wilt installeren, ontvangt u het apparaat plus sensoren thuis met een eenvoudige handleiding. U heeft dan wel een werkende vaste telefoonlijn nodig die maximaal 2 meter van een stopcontact af zit.
Bevestig de alarmeringsapparatuur en bel ons op telefoonnummer: 0180 555 265.
De Service medewerker zal het systeem programmeren.
Lees ook de Snelle installatiegids voor alle instructies.

Wat als ik problemen heb met het installeren van mijn Tunstall thuis systeem?

Hiervoor verwijzen wij u naar de Installatie Oplossingsgids en als u daarna nog steeds problemen ondervindt, kunt u ons bellen op 0180 555 265. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Let op: standaard openingstijden voor overige vragen op maandag tot en met vrijdag van 9.00 – 17.00 uur m.u.v. feestdagen.

Wat als de alarmeringsapparatuur is geïnstalleerd, maar niet juist werkt?

Hiervoor verwijzen wij u naar de Installatie Oplossingsgids. Indien u assistentie wilt, kunt u ons bellen op 0180 555 265.

Heb ik breedband nodig om gebruik te maken van de alarmeringsapparatuur van Tunstall thuis?

Nee, breedband is niet nodig, maar als u breedband thuis heeft moet u er wel zeker van zijn dat u het ADSL filter van uw breedband provider gebruikt. Lees a.u.b. de Installatie Oplossingsgids voor meer informatie.

Heeft mijn antwoordapparaat invloed op de alarmeringsapparatuur van Tunstall?

Als u een traditioneel antwoordapparaat heeft, dan kan onze centralist nog steeds met u praten via de centrale alarmunit. Als iemand u wilt bellen op uw vaste lijn, dan kan het antwoordapparaat deze verbinding beïnvloeden. Als u een antwoorddienst via uw telefoonaanbieder heeft, dan kan dit invloed hebben op het moment dat wij u via de vaste telefoon lijn proberen te bereiken. We bevelen met klem aan dit soort diensten uit te schakelen.

Hoe leer ik de service te gebruiken?

Het is heel eenvoudig. Het enige dat u moet onthouden is om uw zender altijd te dragen in en om het huis én om deze in te drukken als u hulp nodig heeft. Zelfs als u niet in dezelfde ruimte als het alarmeringskastje bent, zal met een druk op de knop automatisch alarm gemaakt worden naar de 24/7 Response centrale.
Heeft u een vraag over het gebruik van onze service, dan kunt u met ons bellen via telefoonnummer: 0180 555 265. Wij helpen u graag verder.

Hoe maak ik een alarmoproep?

Het is heel eenvoudig. U drukt uw persoonlijke zender in of de grote knop op uw alarmeringskastje.

Wat gebeurt er als ik de knop van mijn persoonlijke zender indruk, maar niet in de buurt van mijn alarmeringskastje ben?

Uw zender heeft een bereik tot 50 meter, dus u zou een alarm moeten kunnen maken vanuit elke plek in uw huis of tuin. Het alarmapparaat heeft een krachtige luidspreker en microfoon waardoor u de centralisten op de 24/7 Response centrale hoort en zij u. Maar als u ergens in huis bent waar de centralisten u niet kunnen horen, dan zullen zij u proberen te bellen op uw telefoon. Als zij dan geen gehoor krijgen, nemen zij contact op met een door u ingevuld contactpersoon die toegang heeft tot uw woning.

Tot hoe ver van de centrale alarmunit werkt de persoonlijke zender?

Dit is afhankelijk van uw huis (bijvoorbeeld de dikte van de muren). Maar gemiddeld werkt de zender tot 50 meter afstand van uw alarmapparaat.

Hoe betaal ik voor de service?

U betaalt door de machtiging volledig in te vullen. Tunstall thuis zal dan iedere maand het aangegeven bedrag van uw rekening schrijven.

Wat gebeurt er als er een stroomstoring is; werkt mijn alarmapparaat dan nog?

Op het moment dat er een stroomstoring is, schakelt het alarmapparaat over naar de interne batterij die tot 40 uur lang werkt. Als de stroomstoring langer dan 4 uur duurt, zal het alarmapparaat automatisch de 24/7 Response centrale inlichten, welke contact met u op kan nemen om de situatie te bespreken.

Wat moet ik doen als op mijn centrale alarmunit het statuslampje blijft knipperen?

Uw alarmapparaat is ontworpen om de eigen prestaties te kunnen monitoren en genereert een alarm als deze merkt dat het radio signaal geblokkeerd wordt, waardoor eventuele alarmoproepen met de persoonlijke zender niet aankomen. Als dit voor zou komen dan knippert het lampje van de home unit rood/groen. Als dit gebeurt dan is het goed om te kijken of de home unit niet in de buurt staat van andere elektronische apparatuur zoals een computer, televisie, ventilator of mobiele telefoon. Zo ja, schakel de andere elektronische apparatuur uit of plaats het weg van het alarmapparaat en controleer of de melding stopt. Als het lampje blijft knipperen kunt u op werkdagen contact met ons opnemen op telefoonnummer: 0180 555 265.

Wat moet ik doen als ik verhuis?

U kunt gewoon uw alarmeringsapparatuur meenemen en installeren in uw nieuwe huis. Test vervolgens de persoonlijke zender en laat ons weten dat u verhuisd bent via het Mutatieformulier zodat wij uw gegevens aan kunnen passen. Ook wijzigingen in gegevens van uw contactpersonen dient u aan ons door te geven.
Heeft u hulp nodig? Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer: 0180 555 265, zodat wij voor u een afspraak in kunnen plannen met een Service medewerker.

Hoe weet ik zeker dat de service werkt?

Mocht u twijfelen of het alarmsysteem werkt? Maak gerust een test oproep. Wij raden aan om dit eens per 2 maanden te doen zodat u zeker weet dat alles goed functioneert. Druk op uw draadloze zender en het alarmtoestel belt voor hulp. U krijgt de centralist via het alarmtoestel te spreken en u geeft aan dat het om een test melding gaat.

Kan het alarmeringskastje gebruikt worden als er een extra telefoon/internet verbinding gebruikt wordt op dezelfde telefoonlijn?

Alle extra telefoonaansluitingen moeten aangesloten worden op het alarmeringskastje volgens de Installatie instructies zodat bij een alarm alle telefoongesprekken worden afgebroken.

Wat gebeurt er als het systeem niet lijkt te werken?

Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer: 0180 555 265, zodat wij kunnen kijken wat de oorzaak van het probleem is. Uw abonnement is inclusief onderhoud, zodat u geen onverwachte reparatiekosten heeft.

Hoe zeg ik de service op?

Zodra het toestel retour is, stopt het abonnement en worden de afschrijvingen gestopt. U kunt het toestel met daarin een begeleidend schrijven met daarop de Naam, Adres en Woonplaats gegevens sturen naar:

Tunstall thuis
Oslo 28
2993 LD Barendrecht.

Voor professionals

Hoe kan ik een pakket aanvragen?

Bent u een (zorg)professional? Graag maken wij een afspraak met u voor het beste advies. Wij staan u graag telefonisch te woord via 0180 696 696.

Hoe kan ik een bezoek aan het Tunstall Experience Center aanvragen?

In het Tunstall Experience Center in Barendrecht geven wij u een beleving en inspiratie over hoe wij zorg en technologie integreren. Aanmelden kan via de website, door hier te klikken.

Waar is Tunstall gevestigd?

Tunstall B.V. en Tunstall thuis zijn beiden gevestigd in Barendrecht. Ons volledige adres is: Oslo 28, 2993 LD Barendrecht. Om onze locatie te bekijken op Google Maps, klikt u hier.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

Wij houden u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. U kunt zich gemakkelijk aanmelden voor onze nieuwsbrief door hier te klikken.

Waar vind ik Tunstall op de sociale media?

U kunt Tunstall volgen op de volgende sociale media:

LinkedIn, Twitter, Facebook.

Op deze website treft u ook de laatste berichtgeving op onze Innovatie pagina.

Heeft u een dringende vraag of direct ondersteuning nodig? Bel dan ons supportteam: 0180 696 690

Heeft u een andere vraag? Vul het contactformulier in:

Contactformulier
1
jul

Nieuws

Tunstall innovatieve woningtoegang CareLock

15
feb

Veilig en vitaal thuis

Voor een mantelzorger is vakantie niet vanzelfsprekend

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte